8 צעדים פשוטים לפרסום העסק שלך

image

שתף מאמר

קחו את האמרה המפורסמת של ניל אמסטרונג "צעד קטן לאדם צעד גדול לאנושות" כך אפשר לומר בעסקים "צעד קטן בפרסום צעד גדול לעסק שלך" ועכשיו קחו אמרה אחרת ומפורסמת לא פחות "גם את רומא לא בנו ביום אחד" ובעסקים "גם את העסק שלך בונים בכמה שלבים" וממשיך "מי שטרח בערב שבת יאכל…" ואפשר להמשיך עם אמרות וציטוטים דומים ואחרים עד מחר. אבל המסר המועבר מאמירות אלו שאנו זוכרים אותם, ועושים בהם שימוש ובנוסף לכל זה יש להם ערך מוסף – פילוסופי או מעשי, זהו בהחלט פרסום מוצלח.
עכשיו, בואו נחשוב ביחד על העסק שלכם ועל פרסום מוצלח לעסק שלך. הדבר החשוב ביותר שיוצאים בקמפיין פרסומי זה תוכנית – תוכנית פרסומית ושיווקית שתאפשר לכם לדעת בשלב ראשון מה מטרת הפרסום. ובנוסף היכן אתם נמצאים בכל זמן נתון הן מבחינה תקציבית והן מבחינת אפקטיביות הפרסום. נכון אנו יודעים שחשוב לדעת למי אנו פונים – מיהו קהל היעד שלנו ומה המטרה שאנו מעוניינים להשיג. אך מעל הכל אנו מאוד רוצים שהפרסום שלנו יהיה מוצלח ויעבוד.

זכרו בכל שלב מהי המטרה שאתם רוצים להשיג: האם זה ליצור הנעה לפעולה – אם ע"י מודעת מבצע משתלם או התנסות במוצר חדש או לחלופין יצירת אהדה למוצר או לחברה או חשיפה למוצר או שירות חדש או יצירת עמדה חיובית – תדמית טובה למוצר או לעסק. את כל הפרמטרים הללו כדאי לקבוע בשלב היציאה לקמפיין ולא תוך כדי, פרסום מוצלח בסופו של יום אפשר לכמת במספרים (הכנסות, כניסת לקוחות, רווחים, טלפונים וכו.).
מחקרים מראים כי הסיבה העיקרית לכישלון עסקים היא שיווק ופרסום לקוי וחוסר ידע בתחום זה, לכן, בעל עסק יקר, אני מציגה בפניך 8 צעדים פשוטים שיגרמו לעסק שלך להמריא
בניגוד לדעה הגורסת כי קיימים תחומים שאין בהם צורך בשיווק ופרסום– הרי שאין זה כך. כל תחום זקוק לקידום ולדחיפה קדימה כדי לגרום לכך שקהל לקוחות פוטנציאלי יכיר את העסק שלך. לכן, דאג להקציב סכום כסף מתאים לקידום ושיווק העסק מדי חודש. עו"ד, למשל, יכול לנהל פורום באינטרנט ובכך לחשוף עצמו לקהל לקוחות פוטנציאלי מבלי שיפר את חוקי האתיקה ורו"ח יכול לכתוב מאמרים מקצועיים, שיפורסמו בעיתון ועל-ידי כך למשוך אליו לקוחות.
הגדר לעצמך מיהו קהל היעד אליו אתה פונה ומקד את השיווק והפרסום, כך תחסוך הוצאות מיותרות. מאידך – חשוב לדעת כי גם שיווק ופרסום ממוקד מדי מהווה בזבוז כסף, שכן באותו תקציב פרסום אפשר להגיע לקהל יעד גדול יותר. עליך לבדוק, בהתאם לתחום העיסוק שלך, מהיכן מגיעים הלקוחות וכמה הם מוכנים להשקיע על-מנת להגיע דווקא אליך. כך תוכל למקסם את משוואת עלות – תועלת.
ברר עם קהל היעד שלך מה מעניין אותו ודאג לקדם רק את אותו שירות או מוצר. בעלי עסקים רבים מפרסמים לרוב את המוצרים או את השירותים האהובים עליהם, או מוצרים במבצע, ולכן, הם מאמינים ששיווק לא תמיד משתלם. הסוד הוא, כאמור, ללמוד את הלקוחות שלך, וגם לבצע מדי פעם סקר של שביעות רצון – לא יזיק.
השתמש במספר ערוצי פרסום. זה יעיל וזה לא חייב להיות יקר. למשל, אתה יכול להקים אתר אינטרנט מדהים בכמה אלפים בודדים, לחלק חולצות, מחזיקי מפתחות ושלל מוצרי פרסום שיעוררו שיח חברתי שיקדם אותך. הרעיון הוא לחשוב ביצירתיות ולוודא שיש לך מסר פרסומי קריאטיבי במיוחד.

מודעה פרסומית שמטרתה קידום מוצר או שירות אינה צריכה להיות גדושה בפרטים או עמוסה בתמונות – זה לא יגביר את המכירה. שכן, אדם נחשף ביום לאלפי מסרים פרסומיים, העין והמוח מקדישים יחד שלוש-רבעי שנייה למסר שנחשף בפניהם, ולכן שימוש מוגזם בפרטים או בתמונות, גורם לחוסר מיקוד ומכאן – לפרסום ושיווק לא יעיל.
הקפד על הפרדה שיווקית ופרסומית בין קהל הלקוחות הקיימים לקהל הלקוחות החדש – דאג לעשות שיווק נפרד לכל אחד מהם, עם מסר וקריאטיב שונים, וכך תזכה לתוצאות טובות יותר משניהם.

דאג להמשיך ולשווק באופן קבוע לקהל הלקוחות הקיים – שימור לקוח ומכירה חוזרת זולים יותר בהשוואה למחיר הכרוך בהשגת לקוח חדש. שלח גימיקים, הפעל 'מועדון לקוחות' ודאג לכך שקיומך יהדהד בתודעה כל הזמן.
פרסום מוצלח לא מפסיקים, אלא מחזקים. אל תנוח על זרי הדפנה, גייס משאבים נוספים, שכן, פרסום מנצח לא משנים, רק מחזקים.
לעולם אל תניח שיש לך די לקוחות. אחד מכללי המפתח בעולם העסקים גורס כי מה שלא עולה – יורד. הקפד ליצור סביבך תנועה מתמדת וצור בהלה למוצר שלך. לשם המחשה, כאשר הושק האייפון הראשון, היו שמועות ש"אפל" שילמה לאנשים כדי שיעמדו בתור.
לסיום, תשמור תמיד על חיוך וגישה חיובית, גם כשקשה. גישה שלילית מרחיקה הצלחות ומעכבת לקוחות. זכור תמיד כי אף אחד לא יעבוד בשבילך ודברים לא יקרו מעצמם. אז , קדימה..תפשיל שרוולים ולעבודה.

ולסיום, ולאחר שקראת וספגת את כל התובנות ואת מספר הצעדים המוצעים לפרסום מוצלח לעסק שלך. זכרו! אין יותר טוב מפרסום שזוכרים ואין פרסום טוב ככל שיהיה שזוכרים הרבה זמן. תהיו גמישים, יצירתיים ודינאמיים, תחדשו, תביאו דברים חדשים ותיזמו דברים מעניינים, אל תשבו ותחכו שהפרסום יעשה בשבילכם את העבודה. תעבדו, תקומו ותפשילו שרוולים ותחשבו הלאה, מה עושים לאחר הפרסום הזה, מה הצעד הבא, מהיכן לתקוף ואת מי. ואיך אני מפתיע את הלקוחות שלי ואיך אני מביא לקוחות חדשים, תנועה ובאזזז סביבכם יוצר חיבור, הזדהות וזיכרון חיובי לעסק שלכם.

אין תגובות

השאר תגובה

תגובה
Name
Email
Website