הנוסחא ליצירת יתרון יחודי על פני המתחרים שלך – בידול

image

שתף מאמר

בעידן של תחרותיות בין העסקים , קושי להביא לקוחות חדשים, התפשרות על מחיר, קושי לשמור על לקוחות קיימים והצורך להזכיר ללקוח כל הזמן שאתה קיים , יש רק נוסחה אחת שתביא לך הצלחה והנוסחה היא בידול לעסק שלך.  בידול זה הייחוד לעסק כך שהלקוחות הפוטנציאלים יבחרו בך כיוון שהעסק שלך מספק ללקוחות משהו שאף מתחרה לא יוכל לתת להם כך שבאופן טבעי יבחרו רק בך. הבידול צריך להציג ייחוד אמיתי שמשקף אותך, את העסק שלך ואת המוצרים או השירותים שלך. הבחירה מה להציג מאוד חשובה וקריטית להצלחה של העסק שלך. הבידול הוא, למעשה, המפתח שנותן לך חופש מתחרות קשה לצד צמיחה כלכלית נאה, בעוד שחוסר בידול או בידול לא נכון דן את העסק שלך לכישלון.

שפע המוצרים וזרם המידע אשר מגיע אל הלקוח הפוטנציאלי שלך ביום אחד הוא עצום

והתפקיד הכי חשוב שלך כבעל עסק הוא להפוך את המוצר שלך ממוצר לא מבודל למוצר מבודל.

בשלב הראשון בבואך לבדל את המוצר שלך, אתה צריך להכיר היטב את הסביבה העסקית בה אתה מתחרה, עליך לדעת לזהות הזדמנויות, ולבחון מה מציע השוק ומה מציעים המתחרים. לאחר מכן עליך ללמוד את הלקוחות שלך ולהבין מה אינם מצפים לקבל במוצר או בשירות שלך. לדוגמא: לקוחות לא ציפו לפדיקור ומניקור בטיסות של וירג'ין. זו הייתה חשיבה יצירתית שבידלה את שירותי הטיסה של וירג'ין משאר חברות התעופה. לאחר איסוף הנתונים וניתוחם, מגיע השלב השני שבו עליך לענות לעצמך על השאלות הבאות: מה מייחד את המוצר שלי? האם הוא יעיל בהשגת התועלת שהוא מציע על פני המתחרים שלי? האם הוא תקשורתי וניתן לשוחח עליו? האם הוא קשה או קל להעתקה? האם הקונה ירשה לעצמו לרכוש אותו כדי שיביא לו את התמורה? ובסופו של דבר, האם הבידול יהיה רווחי עבורך. בשלב האחרון, עליך לבחור את היתרונות שמבדלים אותך, לבנות סביבם את אסטרטגיית הבידול שלך ורק אז לצאת לדרך עם מסר שיווקי קולע וקמפיין פרסומי הולם, שיהדהד בתודעת הלקוח שלך.

אתה צריך לאתר את הדרך אשר באמצעותה תשפיע על התודעה של הלקוח. לדוגמא: דומינו'ס פיצה שפנתה לקהל חובבי פיצה והצהירה פיצה חמה המגיעה לביתך תוך 30 דקות מרגע ההזמנה.  טיב טעם – רשת חנויות למזון לא כשר שיצאו בהצהרה "לאחרים פשוט אין את זה" , סטודיו C – סטודיו לחיטוב ועיצוב הגוף מיועד רק לנשים

תהליך יצירת הבידול לעיתים מטעה ומבלבל. זה קורה כאשר בעלי עסק מתמקדים ביתרונות שאינם חשובים ללקוח. למשל, אם יצרנית רכב תתמקד בצבעים הרי שבתחום הרכב אין לכך חשיבות לעומת אמינות, בטיחות, נפח מנוע וכדומה. אני נתקלת גם במקרים בהם מוצרים יכולים להבדל באמצעות תכונות שאינן רלוונטיות, אבל נראות לקהל כיוצרות הבדל אמיתי בין המוצר למתחריו. לדוגמא, חברה לייצור משחת שיניים שפרסמה שהמשחה שלה מכילה סידן. בפועל, הרי, כל משחות השיניים מכילות סידן ואין לסידן תכונות שמשפיעות לטובה על בריאות השן. אך ציבור האמהות קישר בין הסידן במשחה לסידן שילד צריך כדי לחזק את שיניו ועצמותיו והחלו לצרוך את המשחה. במקרה כזה המתחרים יכולים לעלות על העניין ולצאת בקמפיין אכזרי במקביל.

לסיכום, כשיש לעסק שלך מיקוד ברור עבודת השיווק שלך נעשית בידי אחרים, אתה הופך למבוקש, העסק רווחי וערכו עולה בהתמדה.

אין תגובות

השאר תגובה

תגובה
Name
Email
Website