השקת מוצר נועדה להחדיר מוצר או שירות, חדש או קיים, לשוק, לעתים באמצעות מיתוג המוצר. השקה היא למעשה ריכוז פעולות שיווק על מנת למכור את המוצר ולהביא להצלחת העסק. באמצעות הליך ההשקה ניתן לחשוף את הלקוחות הפוטנציאליים למוצר החדש או המוצר אותו משיקים ולעורר עניין בקרבם. כאשר מכירת המוצר מתחילה הלקוחות מודעים למוצר וממתינים על מנת לרכוש אותו. חברות רבות במשק משתמשות בהליכי השקה של מוצרים על מנת להשיג נתוני מכירות גבוהים בזמן קצר, אך ללא השקה מקצועית ונכונה עלולים להיכשל בחשיפת המוצר ובמכירתו.