פרסום עורכי דין והגדלת מאגר הלקוחות בצורה משמעותית מחודש לחודש היא משימה לא פשוטה כלל ועולה בזמן יקר לעורכי הדין השונים. בנוסף, כללי האתיקה מקשים גם הם ומטילים הגבלות שונות על חופש הפרסום מה שמסבך את צמיחת המשרד בצורה משמעותית.
אם אתם מרגישים שאתם לא מצליחים להגדיל את קהל הלקוחות שלכם באופן קבוע ומוצאים את עצמכם נאבקים מחודש לחודש כדי להכניס עבודה למשרד כנראה שאתם עושים משהו לא נכון והגיע הזמן לשנות אותו. אז לפני שנתחיל במדריך המלא לשיווק משרד עורכי דין על פי כללי האתיקה אציג את עצמי- שמי חגית יצחק ואני המנכל"ית והבעלים של חברת מאצ'פוינט תקשורת שיווקית, משרד פרסום בחיפה שנותן מענה מקיף ללקוחות בכל הארץ ואני מתמחה בשיווק משרד עורכי דין כבר מעל ל- 10 שנים. עזרתי למאות עורכי דין לשווק את העסק שלהם בצורה נכונה וליצור בידול מהמתחרים שלהם ואשמח לעזור גם לכם לצלוח את המשוכה הזו בקלות.
שיווק עורכי דין- איפה מתבטא הקושי האמיתי?
רבים מלקוחותיי לא מבינים היכן מתחיל הקושי האמיתי בהגדלת לקוחות המשרד בכל פעם מחדש. הם משתפים אותי שהם מקצועיים בתחומם, בעלי המלצות בשפע ולקוחותיהם מרוצים מאוד, הם יודעים לייצג את הלקוחות שלהם בבית המשפט בצורה נכונה לטובת הצלחת ההליך אך הם לא מבינים מדוע הטלפון לא מצלצל בלי הפסקה? נמאס להם לבזבז כל כך הרבה זמן ואנרגיה על שיווק ופרסום משרד עורכי דין והם רוצים להתרכז בעשייה, במקצוע שלהם כל אחד בתחומו. אני מבינה לליבם ומסבירה להם שהם לא היחידים במצב הזה – רוב בעלי העסקים לא יכולים להקדיש מספיק זמן לטובת שיווק העסק שלהם אך הם לא מבינים ששיווק נכון הוא אחד הגורמים המשמעותיים שקובעים את הצלחת העסק או מנגד את כשלונו.
אך אצל עורכי הדין הקושי משמעותי יותר. הבעיה מתחילה בכך שמקצוע עריכת הדין הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר בישראל. על פי הנתונים בכל שנה נוספים כ-4000 עורכי דין חדשים, וכיום בישראל קיימים מעל ל-100 אלף עורכי דין בעלי רישיון (1 מכל 93 אנשים בישראל הוא עורך דין!) מה שהופך את התחרות לקשה יותר ומגדיל את הצורך לבלוט מבין המתחרים. בנוסף, כפי שציינתי כללי האתיקה לא מקלים על המצב וקובעים תנאים ברורים לפרסום עורכי דין. זו הסיבה ששיווק משרד עורכי דין בצורה נכונה עם אסטרטגיה שיווקית שמותאמת אישית למשרד, בהתאם לכללי האתיקה הוא חובה עבור כל משרד עורכי דין שרוצה לבלוט מבין מתחריו השונים ולהצליח בתחומו כדי להבטיח הכנסה חודשית גבוהה באופן קבוע ובעיקר להפחית את הצורך במלחמה היום יומית אחרי הלקוחות השונים.
כללי האתיקה לשיווק עורכי דין- איך הם משפיעים על שיטת השיווק שלכם
שיווק משרד עורכי דין שונה מפרסום עסקים אחרים בשל כללי האתיקה המגבילים את חופש הפרסום ומטילים הגבלות שונות על שיווק עורכי דין באינטרנט. כללי לשכת עורכי הדין (פרסומת), תשס"א-2001 והתיקון לכללי לשכת עורכי הדין קובעים את התנאים וההגבלות השונות בפעילותם השיווקית של משרדי עורכי דין.
אז מה מותר ומה אסור ואיך לשווק מבלי לעבור על האיסורים השונים? בואו נתחיל
ההגבלות של כללי האתיקה ("כללי הפרסומת") על פרסום משרד עורכי דין
אין לפרסם תוכן מטעה או פוגעני לציבור
ההגבלה הראשונה, שקבועה בסעיף 2א לחוק קובעת שעורך דין יכול לפרסם את עצמו כל עוד הפרסום לא פוגע בכבוד המקצוע, מטעה את הציבור הנחשף לפרסומת או פוגע בו. כל פרסומת שעוברת על תקנה זו אסורה.
פרסום משרד עורכי דין בעיתונות כתובה, מגזנים וכתבי עת
סעיף 3(א) קובע בין היתר שאין להציג פרסום עורכי דין באתרים המכילים תוכן לא מכבד או פוגעני (אלימות, פורנוגרפיה או תוכן בלתי חוקי). פרסום משרד עורכי דין יכול להיעשות באמצעות עיתונות כתובה, מגזינים וכתבי עת שאין בהם כדי לפגוע בכבוד המקצוע בשונה מהחוק בעבר שהגביל את הפרסום למדורים ועיתונות כתובה שהוקצו לטובת הפרסום.
ההגבלות על פרסום למשרד עורך דין באמצעות עיתונות כתובה, מגזינים וכתבי עת
- נדרש שהפרסומת לא תהיה בסמיכות לפרסומים אחרים שיש בהם כדי לפגוע בכבוד המקצוע.
- פרסום עו"ד אסור באתרי אינטרנט או יישומונים שמכילים תכנים של אלימות, פורנוגרפיה או תוכן בלתי חוקי אחר.
- שיווק משרד עורכי דין אסור באתרים או באפליקציות המיועדות לקטינים.
- פרסום למשרד עורכי דין אסור באתרי אינטרנט או יישומונים אחרים שיש בהם כדי לפגוע בכבוד המקצוע.
- אין להשתמש ב פרסומת קופצת (Pop Up) עבור פרסום עורכי דין.
- אסור שהפרסומת תעלה על רבע עמוד בגיליון.
איסור ציון שכר הטרחה במסע פרסום עורכי דין
סעיף 3(ב) קובע שפרסום למשרד עורכי דין יכול לכלול את שם עורך הדין, דבר היותו עורך דין, אם הוא נוטריון – דבר היותו נוטריון, תאריו האקדמיים או הכשרתו כמגשר, כשירותו לעסוק בעריכת דין מחוץ לישראל, פירוט עורכי הדין העובדים בפועל עמו במשרדו, כל הפרטים הנוגעים לדרכי ההתקשרות עם המשרד, תחומי עיסוקו של עורך הדין ושל משרדו וכל מלל חופשי אחר שעניינו הצעת שירות משפטי על ידי עורך הדין.
בפשטות, סעיף זה קובע שפרסום עורך דין יכול להיעשות באמצעות מלל חופשי ואפילו מלל שיווקי שמניע לפעולה ומגדיל את חשיפת הפרסום או הסרטון כדי ליצור פרסומת אפקטיבית אך אסור לכלול התייחסות לשכר הטרחה בפרסום. מדובר על אחד מהחידושים והשינויים המשמעותיים ביותר אותו הביא התיקון לחוק כללי הפרסומות ב2018 ומשפיע רבות על שיטות שיווק עורכי דין.
פרסום באמצעות וידיאו וסרטוני תדמית
חידוש נוסף שנכנס לחוק באמצעות התיקון בשנת 2018 מאפשר לפרסום עורכי דין באמצעות סרטונים, ראיונות, סרטוני תדמית, תמונות ואיורים גרפיים.
הפרסום צריך לעמוד בתנאים הבאים:
- לתכנים המפורסמים יש קשר לשירות המקצועי שאותו מבקש עורך הדין להציע.
- התכנים המפורסמים לא יוצרים רושם מטעה בפני הנחשפים לפרסום.
- התכנים לא גורמים במישרין או בעקיפין לזלזול בעורך דין אחר.
- התכנים המפורסמים לא פוגעים בכבוד המקצוע.
תוכנית הראיונות "חוק TV"
אחד מהשירותים שלנו במאצ'פוינט תקשורת שיווקית הוא תוכנית הראיונות "חוק TV". מדובר על תכנית ראיונות לעורכי דין, פורמט ראיונות מצולם שפועל על פי כללי האתיקה המדמה אולפן חדשות שכולל חצי שעה של שאלות ותשובות בתחום ההתמחות שלכם. באמצעותו תוכלו להציג את המומחיות שלכם בצורה נכונה, להחשף לקהל רחב ולהגדיל את הפניות למשרד שלכם בקלות.
פרסום עורך דין באמצעות פרסום המלצות של לקוחות קודמים
סעיף 3(ה) בדומה לסעיף 3 (ט) קובע שעורך דין רשאי לפרסם המלצות מלקוחותיו ואת שמם באתר האינטרנט שלו כל עוד הם אשרו זאת בכתב, ההסכמה על פרסום ההמלצות כללה את משך זמן הפרסום, מקום הפרסום, תוכן הפרסום וכי עצם הפרסום לא הותנה במתן שירות מסוים מצד עורך הדין.
שיווק עורכי דין באינטרנט באמצעות ניוזלטר
שיווק משרד עורכי דין יכול להיעשות גם באמצעות ניוזלטר, כלי שיווק אפקטיבי ביותר שמגיע לרשימת תפוצה רלוונטית שאישרה את קבלת הניוזלטר. עורך הדין יכול לפרסם בניוזלטר שלו או בניוזלטר של אחרים כל עוד מציין כי מדובר בפרסומת שיווקית.
איסורים והגבלות נוספים
- על עורך דין חל איסור פרסום פרסומות של אחרים במישרין או בעקיפין באתר האינטרנט שלו.
- על עורך דין חל איסור פרסום קישור מהאתר שלו לאתר אינטרנט אחר המכיל תכנים של אלימות, פורנוגרפיה או תוכן בלתי חוקי אחר, לאתר אינטרנט המיועד לקטינים, לאתר אינטרנט אחר שפוגע בכבוד המקצוע.
פרסום עורכי דין על פי כללי האתיקה המקצועית בצורה נכונה
כפי שהבנתם, ישנם הגבלות רבות בכל הנוגע לפרסום משרד עורכי דין על פי כללי האתיקה ובקלות ניתן לטעות ולעבור על איסור כזה או אחר במסע הפרסום שלכם בדרך להגדלת העסק. עבירה על אחד מההגבלות של הלשכה תציג אתכם באור שלילי, תפגע במוניטין ובשם שלכם בצורה משמעותית לכן חשוב לעשות את זה נכון.
אנחנו מאצ'פוינט תקשורת שיווקית, משרד פרסום בחיפה, מומחים ליחסי ציבור לעורכי דין ושיווק אפקטיבי לעורכי דין על פי כללי האתיקה בהקפדה יתרה כדי להבטיח תנועת לקוחות גבוהה באופן שוטף למשרד שלכם ללא התעסקות מיותרת מצדכם בכל הנוגע לשיווק המשרד. כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שמסע הפרסום שלכם מתנהל על פי ההנחיות השונות על הצד הטוב ביותר וכל מה שתצטרכו לעשות הוא להתרכז במקצוע שלכם ולגרום ללקוחות נוספים להפוך ללקוחות מרוצים.
אז למה אתם מחכים, צרו איתנו קשר או השאירו פרטים עוד היום! יחד נגיע לגבהים חדשים של הצלחה ונסיר מכם את הטרחה הבלתי פוסקת בשיווק המשרד שלכם.
לפרטים נוספים חייגו- 0546604330 או השאירו פרטים כאן.