מותג מוכר וידוע הוא מותג מצליח האהוב על קהל הלקוחות ולרוב מתקיים יחס רגשי בין קהל הלקוחות למותג וערכיו. יחסי ציבור למותג הם חלק בלתי נפרד ממערך השיווק ומתקציב הפרסום של העסק ועל ידי יחסי ציבור מקצועיים ניתן לבדל את המותג ממתחרים, לבסס ולחזק את תדמית המותג וערכיו ולהקנות לו יציבות תדמיתית לאורך זמן. בפעילות יחסי הציבור יש הבדל בין החדרת מותג חדש לחיזוק תדמיתי למותג קיים ולכן יש לקבוע אסטרטגיית יחסי ציבור מפורטת ומתוכננת היטב הכוללת בין היתר קביעת יעדים, לוח זמנים, קריאייטיב מעניין, דרכי מיצוב ועוד. בשוק תחרותי ובעידן הגלובלי נדרש כל מותג ליחסי ציבור המחזקים את התדמית שלו בקרב לקוחות, בתקשורת ובקהילה.
פעילות יצירתית למיצוב ומיתוג
באמצעות יחסי ציבור ניתן לתכנן אירועי השקה מוצלחים, תחרויות המושכות לקוחות חדשים וקיימים, שליחת הודעות (קומוניקטים) וחדשות לתקשורת ויצירת תכנים מעניינים ופעילות יצירתית המבססת את תדמית המותג, לדוגמה מותג המעורב בקהילה, מותג צעיר, מותג "ירוק" וכד'. כצעד ראשון לשיפור העסק ותוצאותיו העסקיות יש לבחור באסטרטגיה שיווקית של הארגון תוך ניתוח והבנת השוק והמתחרים. הצלחת יחסי ציבור למותג מחייבת אותנו, משרד Match Point, בבעלות חגית יצחק. להגדיר את קהל היעד אליו יש לפנות ולקבוע טווח זמנים לביצוע פעילות יחסי הציבור למען חיזוק, מיצוב ושיפור המותג. יש לקבוע את המסר התקשורתי תוך מבט מבעד עיני הלקוחות הפוטנציאליים ולהתאם את המסרים השיווקיים ואת הידיעות שנעביר לתקשורת בהתאם לכך.
תכנון יחסי הציבור
הצלחת יחסי הציבור מחייבת להגדיר את הרציונל לתכנון מסע יחסי הציבור ולהגדיר היטב את המטרות והיעדים. הליך זה נעשה בשיתוף עם מנהלי הארגון ועובדיו הבכירים ויש להיערך למקרה של שיבושים ולתכנן חלופות. לאחר הכנת תוכנית יחסי הציבור ניתן למפות את אמצעי התקשורת ולמפות את ערוצי השיווק באמצעותם נפעל למען חיזוק או החדרת המותג. עלינו לקבוע מי יעמוד בראש יחסי הציבור והאם יחצן מטעם החברה ינהל את הראיונות באמצעי המדיה השונים, מנכ"ל החברה, מנהל השיווק או עובד אחר. בשלב זה נתחיל לכתוב הודעות לעיתונות ונפעל מול אמצעי התקשורת השונים כאשר כיום, בסביבה הטכנולוגית המתקדמת בה אנו חיים, חשוב לשלב פעילות יחסי ציבור גם באינטרנט ובעיקר במדיה החברתית.
השפעה חיובית על הלקוח
יחסי ציבור למותג נועדו להשפיע באופן חיובי על הלקוח. באמצעות יחסי הציבור ניתן לייצג דבר שאין ללקוח ולהעניק לו את התחושה כי הוא חייב להשיג את המוצר המסוים או להשתייך למותג בצורה זו או אחרת. מיתוג נכון של מוצר או חברה יכול ללוות אותה לאורך שנים תוך בניית זהות מותגית מקורית למותג. כלים חשובים נוספים המשמשים למטרה זו הם בניית אתר תדמית, הפקת סרטי תדמית, עיצוב לוגו וכד'. חברת Match point מציעה את אנשי המקצוע המובילים והמנוסים בתחום ואנו נדאג ליחסי ציבור מעולים למען חיזוק המותג וערכיו.