איך למתג את העסק שלך בצורה חכמה

image

שתף מאמר

מיתוג הוא תהליך הכרחי וחשוב לכל עסק . לא משנה מה הוא גודלו  לכן, כל עסק בכל שוק תחרותי לא  יכול להרשות לעצמו להתנהל ללא מיתוג עסקי משמעותי שיבדל אותו וייצר עבורו ערך. המיתוג מגדיר את הזהות והחזון של העסק ומניח מערכת חוקים לתקשורת השיווקית שלה מול כלל קהלי המטרה.

מהו מותג? המילה מותג מורכבת משתי מילים "מוצר" ו"תג". התגים נועדו להבדיל בין המוצרים. מותג הוא סמל , מילה, חפץ, מושג או שילוב של כולם ביחד, המיועד לזהות את הסחורות או השירותים שמציע מוכר יחיד או קבוצת מוכרים, ולהבדיל בינם לבין המתחרים.

קביעת שם מותג למוצר היא לא רק דרך לייחד את המוצר לעומת מוצרים מתחרים, אלא פירושה תוספת ערך נראה לעין. למיתוג יש השפעה על המחיר שאפשר לגבות תמורת המוצר ועל גובה הרווח. צרכן תיירות הרואה את המותג "הילטון" , ידע בדיוק לאיזו איכות לצפות, מהי רמת השירות במקום ומהי רמת המחיר. בתיירות, שאינה מוצר מוחשי, המותג מעורר בלקוח ציפיות ומקטין את הסיכון שבהחלטה שגויה.

מיתוג הוא תהליך שבו בונים אצל הלקוחות תפיסה מסוימת לגבי מוצר או שירות. תהליך המיתוג קיים כדי לייצר נאמנות מצד הצרכן למוצרים ולשירותים שאתה מספק ללקוחותיך. תהליך מיתוג עסקי הוא תהליך מורכב שמטרתו לגבש יתרון יחסי למוצר מסוים בעיני הלקוח. ברגע שהצרכנים השונים יעדיפו מוצר או שירות על פני המתחרה, מתרחש באופן טבעי תהליך הטמעת המותג במוחות הצרכנים והמוצר או השירות שלך מקבלים את ההעדפה הצרכנית הנדרשת. המיתוג יבדל את המוצר שלך ממוצרים אחרים ויגרום לצרכן לקנות אותו גם אם הוא עולה יותר ממוצרים מתחרים, וזאת בגלל הערך המוסף שהוא מעניק לו, מעבר למחיר שהוא משלם. עולם העסקים המודרני הוא עולם צפוף ותחרותי. בכל תחום עסקי תמצא עשרות עסקים הפועלים על אותו מישור הן ברמת המוצר או השירות והן ברמת קהל הלקוחות. לכן, על מנת לייצר בידול איכותי ותדמיתי בעיני קהל הלקוחות שלך, אתה חייב לפתח מאגר יתרונות איכותיים לרמת השירות, המוצר ולעיתים גם המחיר. עליך לזכור, שהתשתית הטכנולוגית העומדת לרשותך בעידן העסקי המודרני כבר לא יכולה ליצור יתרון בתחום המוצר (כמעט כל המוצרים המיוצרים היום זהים ואיכותיים ברמתם), ולכן, נותרה לך האפשרות לבצע הליכי מיתוג ברמת הרגש ולקרב את קהל הלקוחות על פי אלמנטים רגשיים לרכישת המוצר שלך.

על מנת שהמוצר יוכל לעבור תהליך מוצלח של מיתוג עליו להיות איכותי ולייצג משהו שאין ללקוח ושהוא רוצה להשיג

תהליך עבודת המיתוג נמשכת זמן ארוך משום שהמטרה היא הטמעת האיכות ואפקטיביות המוצר למשך שנים. למעשה, כשהלקוח רוכש מותג הוא משלם מחיר גבוה יותר על מה שהוא חושב שהמותג ייתן לו. לדוגמה, רוב הצרכנים יעדיפו לקנות נעלי ספורט של אחד המותגים המובילים למרות שהם יקרים יותר. כי הם שוכנעו שהנעליים עמידות לאורך זמן, והן יאפשרו להם לעשות ספורט טוב יותר וכמובן, ישדרו יוקרתיות לכל מכריהם. מיתוג נכון וחזק של מוצר יכול ללוות את המוצר לאורך שנים, למשל המותג של קוקה-קולה שמתקיים למעלה ממאה שנים.

כדי לבנות נכון את תהליך המיתוג עליך לעקוב ולבצע באדיקות את השלבים הבאים: מחקר שוק – זהו השלב הארוך והחשוב ביותר. בשלב זה אתה צריך לנתח את המוצר שלך, לבדוק מהן נקודות החוזק והחולשה שלו, להכיר מוצרים מתחרים, לבדוק את קהל היעד ולסקור את נקודות המכירה. מבלי לבצע מחקר טוב וסקר שוק מקיף, לא תקבל את הידע והכלים שדרכם תוכל להתמודד עם דרישות השוק. לאחר שניתחת את השוק עליך לבנות אסטרטגיה מתאימה שמבוססת על הידע אותו רכשת בשלב מחקר השוק. השלב השלישי בתהליך מיתוג המוצר שלך, הוא שלב העיצוב ובניית הקונספט. תהליך זה כולל בנוסף לעיצוב הלוגו והסמלים החיצוניים של המוצר, את כתיבת המסר השיווקי שסביבו אתה עושה את המיתוג. השלב הרביעי והסופי הוא שלב הטמעת המותג בנקודות המפגש השונות בין המוצר לבין קהל היעד שלך. וזה אומר, בניית קמפיין פרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות, הפצת המוצר, מעקב פעיל אחרי הצלחת התהליך וביצוע שינויים במידת הצורך. שלב זה הוא השלב בו תוכל לזהות אם באמת ביצעת את התהליך כהלכה ואם קהל הלקוחות נמשך אל המוצר בצורה שרצית.

חשוב לדעת, כי בעידן התחרותי המודרני, הצלחה בהיבט המיתוגי היא עניין של להיות או לחדול.מיתוג נכון יאפשר לעסק להגדיל את רווחיו, בצורה יציבה – ולאורך זמן. מיתוג נכון . הוא אמצעי חזק לשיווק של מוצרים והצגת המוצר כבעל ערך מוסף לצרכן

אין תגובות

השאר תגובה

תגובה
Name
Email
Website