פייסבוק – המהפכה החברתית ששינתה את המאה

image

שתף מאמר

פייסבוק היא אחת הרשתות החברתיות בעולם ששינתה את פני הרשת ואת האינטראקציה של האנשים בינם לבין עצמם. חשוב לנצל את הפלטפורמה הזו על מנת לקדם את עצמך או את העסק שלך. חשוב שיהיה לך עמוד פייסבוק שיאפשר לך חשיפה מאד גדולה ויביא לאתר שלך גולשים ולקוחות רבים. ישנם צורות יצוג שונות בפייסבוק. לדוגמא: עמוד אישי, קבוצה, דף מעריצים, דפי קהילה, פרסום ממומן וממוקד לפי קהל יעד ועוד.

הפלטפורמה המצליחה של פייסבוק מאפשרת לך, בעצם, דרכים רבות לשווק את עצמך, למתג את החברה שלך, להעצים את האתר שלך ולאסוף כמה שיותר לידים איכותיים.
שכן, תחשוב לרגע, כמה קשה לך לתקשר עם לקוחות פוטנציאליים מחוץ לרשתות חברתיות, להציע להם להירשם לניוזלטר שלך או לשלב אותם בדאטה בייס שלך, הרי זו עבודה שיווקית שדורשת הרבה זמן ומשאבים. בפייסבוק יש לך דרך קלה ומהירה לפתוח כרטיס ממותג, לעדכן דיווחים חמים וגם ההתקשרות והאיסוף רחבים יותר. לפי מחקרים שנערכו בארה"ב, 83% מהעסקים ציינו, שהמדיה החברתית משמשת כפלטפורמה חשובה במאמצי השיווק שלהם. המגמה הזו צוברת תאוצה רבה גם בישראל.

אז איך מתחילים?

נתחיל מזה שאתה צריך לפתוח חשבון בפייסבוק. ולאחר שהצגת את עצמך ואת החברה שלך רצוי שתשיק דף עבור המעריצים שלך, כך שמי שיגיע לדף הזה דרך הכרטיס שלך או דרך האתר או כל מקום אחר בו תייצר קישור לדף הזה יוכל להפוך אוהד שלך. היופי בדף שיווקי בפייסבוק לעומת הכרטיס הרגיל הוא שרק לך יש שם במה ובעוד דף הבית שלך מתמלא במלל של החברים שלך, הרי שלאוהדים יש זכות להגיב, אבל לא להוסיף קטעי קישור מתוך הכרטיסים שלהם. בנוסף, יש לך אפשרות להרשים את האוהדים באמצעות רקע על המוצר שלך, סרטונים, קישורים לאתר הבית – כך ש'על הדרך' גם האתר שלך ברשת יקודם ויחוזק. ברגע שאתה אוסף אוהדים, אתה יכול להפעיל אותם באמצעות קמפיינים ופעילויות שיווקיות ייחודיות – הם כבר בדיוור שלך, אז אתה יכול לעדכן אותם בחדשות מתוך בית העסק, בפריטים חדשים ובמבצעים שווים.

אני ממליצה ללקוחות שלי להשתמש באפליקציות האטרקטיביות של הפייסבוק: תחרויות נושאות פרסים ולבקש מהאוהדים להעלות תמונות, להמציא סלוגן או לתת טיפים שישרתו אותך וגם ימריצו את האוהדים להשתתף ולשלוח אליך קישור לחברים נוספים, וכדומה.

נושא נוסף וחשוב בפייסבוק הוא הפרסום הממומן. היתרון המרכזי של הפרסום הממומן הוא ביכולת לפלח באופן איכותי את הגולשים (ארץ, שפה, גיל ומין) כך שאתה יכול להתאים פרסום מדויק לפלח שוק פוטנציאלי. בנוסף, הפרסום שלך יכול להפנות לכל לינק חיצוני, לאתר שלך ברשת או לכל מקום אחר, וכן, אתה יכול להחליט האם אתה רוצה לשלם לפי חשיפות או לפי קליקים. ובסוף כל יום תוכל גם להתרשם מהסטטיסטיקות שפייסבוק מציגה שהיו לך. עליך להבין שגולשים יגיעו לדף הפייסבוק שלך אם התוכן שלו מעניין אותם. מודעות ממומנות יכולות למשוך אנשים אל הדף שלך אבל לא מבטיחות לכם שהם יעשו לכם "לייק" כדי להשיג אוהדים איכותיים אתה צריך להיות מעניין, חדשני ותקשורתי.

חשוב שתזכרו שהפייסבוק היא זירה שיווקית לכל דבר, וכל צעד צריך להישקל בכובד ראש, כי צעד מוטעה עלול להזיק. בנייה של עמוד מעריצים איכותי, פרסום ממומן ומפולח בצורה טובה, כתיבת אפליקציות ייחודיות שיהיו אהובות ודרושות בשוק – כל אלה יכולים להועיל. לעומת זאת, הצפת סטאטוסים, שליחת ספאם פרסומי רב מדי לחברים בקבוצה, הפצצה באפליקציות חדשות, הקפצת כל מודעה בצורה קבועה, תיוג קבוע של גולשים בתמונות פרסומיות – כל אלה יכולים להזיק.

לסיכום

אין ספק, שאם אתם רוצים לראות תוצאות שיווק טובות ונכונות בפייסבוק זה מצריך השקעה…חשוב שיהיה תוכן איכותי, מבצעים ותחרויות יחודיות על מנת לגרות הגולשים ולהניע לפעולה. חשוב להתעדכן ולעקוב מקרוב מה עושים המתחרים שלכם כך שתוכלו לתת "תשובה הולמת" וכמובן, מה מעניין את קהל היעד שלכם, מה הוא רוצה ומה הוא

אין תגובות

השאר תגובה

תגובה
Name
Email
Website