מה כל בעל עסק צריך לדעת על כתיבת מסר מנצח

image

שתף מאמר

הרבה מאד בעלי עסקים לא מבינים ולא יודעים איך וכיצד לפרסם  ולכן מפסידים הרבה מאד כסף בפרסום שגוי, לא אפקטיבי ולא מוכר עבורם.נשאלת השאלה מדוע? והתשובה היא שבעלי העסקים מתפתים ורצים ליועץ הפרסום הראשון שעומד בפתח דלתם ומציע את "מרכולתו" שלא בהכרח מתאימה להם . עצרו לרגע לפני שתבחרו את אמצעי הפרסום חשבו מי קהל היעד שלכם ומה המסר שאותו אתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם

מסר פרסומי מנצח הוא מסר שנרשם בתודעה. מסר זה חזק מאד מבחינת העוצמה שלו ולכן עוקף את המסרים הפרסומיים של המתחרים ומניע לכל פעולה שמביאה תוצאות. לכן, המסר שלך צריך להיות חד ,ברור, וממוקד מטרה.

תפסת מרובה לא תפסת

עכשיו דמיין לעצמך להטוטן אשר מלהטט עם לפידי אש ולמרות שהוא מרוכז, נשלחים אליו לפידים בוערים מכמה מוקדים. האם הוא מצליח לתפוס אותם? כמה נופלים לו כי לא הצליח להתמקד? ועם כמה כוויות הוא חוזר? כך בדיוק תזהה מסר פרסומי שגוי. מסר אשר אומר הכל, מתפרש על מספר מוקדים, ובעצם לא אומר כלום. כך גם, עסקים אשר מציגים מסר בנאלי של "גם אני" או "אני הכי זול". עסקים אלה מתמקדים בתיאור המוצרים שלהם במקום ברצונות, בתשוקות ובאינטרסים של הלקוחות. במקרה זה, אין ללקוחות סיבה אמיתית לפנות אליהם ולכן, גם המסר שלהם שגוי.

לרוב העסקים הקטנים, בהם אני נתקלת, אין בכלל מסר. הם מתנהלים כעין "כרטיסי ביקור" יקרים המציינים את שם החברה, מי הם, מה הם עושים ואיפה הם נמצאים. בדיוק כמו מאפייה שמציינת ברשימת מכולת את סוגי העוגות אותן היא מציעה לכל דכפין.

אני ממליצה לך לצאת עם מסרים פרסומיים ושיווקיים רק כאשר יש לך משהו נועז, מעניין, חדשני ושונה לומר. אמירה שתייצר תגובה מיידית מקהל הקונים שלך. הדרך לברר מהי ה – USP -Unique Selling Proposition, או בתרגום חופשי –  מהי הצעת המכירה הייחודית שלך, היא לשאול "למה שלקוח פוטנציאלי יבחר בי על פני שאר המתחרים שלי באותה הקטגוריה?" וזכור, שהתשובה היא בהחלט לא סלוגן קליט. לעיתים היא דורשת חשיבה מרובה ולעיתים אף משתנה במסלול חייו של העסק. מה שברור הוא, שתשובה טובה עשויה להוביל לפריצת דרך השווה מיליונים כמו למשל, "פיצה חמה וטרייה אצלך תוך 30 דקות או שתקבל את כספך חזרה", שהפכה בעל פיצרייה קטנה וכושלת לבעלים של רשת בינלאומית מוכרת – דומינ'וס. הם נתנו אחריות יוצאת דופן למוצר שהם מספקים. יצירת המסר שלך ,היא , למעשה תהליך התפתחותי שמתרחש כל הזמן.

אתה צריך לזכור, שהלקוחות כיום חשופים למידע בכל מקום. המידע נגיש להם יותר משהיה אי פעם. כל מידע נוסף שתספק להם מהווה מבחינתם סוג של הפרעה, עד כדי כך שהם באופן אוטומטי מסננים אותו. לכן, כדי שתוכל לספק ללקוח מסר בעל ערך מוסף, עליך ללמוד ולהכיר אותו מעבר להרגלי הקנייה שלו. ככל שתעמיק, תגלה תובנות חדשות שיכולות לסייע בידך לייצר ולספק לו מסר פרסומי שעונה לצרכיו באופן מדויק.

המטרה שלי שלקוחות המעוניינים בשירות שלך "ירימו את היד" ויביעו עניין. לכן, כשאתה מנסה ליצור מסר פרסומי ושיווקי טוב חשוב שתבנה אותו כך שיבטא בבהירות את מה שאתה רוצה להגיד. אתה צריך לכתוב את המילים הנכונות, כאלה שיש להן כוח לייצר הנעה לפעולה ולעורר אצל הלקוח את ההרגשה שרק אתה יכול לספק לו את מה שהוא רוצה.

חשוב שתזכור – המטרה שלך היא למצוא את המסר הפרסומי החזק שיביא לך לקוחות.שאל את עצמך למה שהלקוח הפוטנציאלי שלך יבחר בך על פני המתחרים שלך. איזה תועלות אתה נותן לו. מה היתרונות שלך על פני המתחרים שלך . האם המסר פונה לקהל היעד שלך, עונה על הצרכים שלהם? שוב לזכור שמסר פרסומי חזק וטוב – מגביר הכנסות,

אין תגובות

השאר תגובה

תגובה
Name
Email
Website